Leczenie zaburzeń Warszawa

Kompetencja i wrażliwość na potrzeby pacjentów sprawiają, że psychoterapia skutecznie leczy:

• zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne (OCD),

• zaburzenia lękowe,

• zaburzenia pamięci

• zaburzenia odżywiania

• zaburzenia osobowości

• zaburzenia snu

• depresję

• nerwicę

• psychozę

• uzależnienia

• PTSD

Diagnozujemy i prowadzimy terapię:

• ADHD

• zespołu Aspergera

• autyzmu

• mutyzmu

• zwalczania tików

Dodatkowo terapeuci z naszego zespołu zajmują się m. in. problemami otyłości i alergii pokarmowych. Wyspecjalizowany psychodietetyk pracuje terapeutycznie, a dietetyk układa indywidualne diety dla:

• kobiet w ciąży

• karmiących matek

• osób chorych

• sportowców wyczynowych

Leczenie Depresji

Leczenie depresji to nakierowanie na cel wyleczenia obecnych nasilonych objawów które pacjent najbardziej odczuwa. Poprawienie stanu psychicznego do poziomu sprzed choroby i przeciwdziałanie ewentualnym nawrotom choroby. Najczęściej stosuje się połączenie psychoterapii i leczenia farmakologicznego u lekarza psychiatry, są to uzupełniające się działania gdyż dobrze dobrany lek przeciwdepresyjny pozwala pacjentowi funkcjonować na takim poziomie że może uczestniczyć w psychoterapii która ma za zadanie wyleczyć przyczynę depresji.

• Farmakoterapia w leczeniu depresji – to odpowiednio dobrane leki w zależności od objawów które dokuczają pacjentowi. Lekarz psychiatra dzięki dokładnemu wywiadowi z pacjentem dobiera leki z uwzględnieniem chorób które współistnieją jak i stałych leków które przyjmuje pacjent. Leki przeciwdepresyjne nie uzależniają jeśli są przyjmowane zgodnie z zaleceniami lekarza. W większości przypadków pacjenci odczuwają poprawę swojego stanu zdrowia już po 3 tygodniach przyjmowania leków, aczkolwiek w pozostałych gdy nie widać efektów zmienia się rodzaj leków ewentualnie dodając leki wspomagające. Warto pamiętać o przestrzeganiu okresowi przyjmowania leków, zbyt szybkie odstawienie leków może prowadzić do nagłych nawrotów choroby. Wszelkie wątpliwości, efekty uboczne czy działania niepożądane leków należy zawsze konsultować z lekarzem psychiatrą.
  • Psychoterapia w leczeniu depresji – Wielu pacjentów po sukcesie leczenia farmakologicznego często rezygnuje z leczenia terapeutycznego bagatelizując przyczyny depresji. Warto pamiętać że leki leczą tylko skutki depresji, jedynie psychoterapia jest procesem który może pomóc zaleczyć również przyczyny powstawania depresji. Psychoterapię leczy się łagodną i umiarkowaną depresję, w przypadku ciężkiej depresji psychoterapia wdrażana jest wyłącznie w momencie, gdy leki zaczną efektywnie oddziaływać na pacjenta.
  • Profilaktyka nawrotów depresji – Ostatni etap leczenia depresji jest przeciwdziałanie ewentualnym nawrotom, świadomość co może powodować depresję u pacjenta jest podstawą umiejętności działania przeciwko powrotowi choroby.

Leczenie Nerwicy

Psychoterapia jest wciąż najskuteczniejszą metodą leczenia nerwicy, dzięki różnym szkołom terapeutycznym próbuje się znaleźć przyczynę nerwicy która często jest zakorzeniona w wydarzeniach z przeszłości, wprowadza się nowe wzorce zachowania, rośnie świadomość pacjenta odnośnie samej choroby i jej przyczyny co daje dużo większe szanse na wyleczenie i przeciwdziałania nawrotom nerwicy.

Psychoterapia nerwicy to rozmowa nakierowana na rozwiązanie problemów chorego, jego spojrzenia na świat, otoczenie i własne ja. To odkrywanie ukrytych konfliktów wewnętrznych, nieuświadomionych problemów, praca nad logiką myślenia która jest katalizatorem powstawania nerwicy. Wiele szkół terapeutycznych stosuje odmienne metody ale łączy je wspólny cel jakim jest skuteczna pomoc pacjentowi.

Każda psychoterapia poprzedzana jest wizytami konsultacyjnymi gdzie terapeuta ma możliwość zaznajomienia się problemem pacjenta, określeniem możliwych przyczyn powstawania nerwicy jak i określenie celu psychoterapii. To także czas gdzie pacjent może zapytać się o wszelkie wątpliwości odnośnie swojej choroby, sposoby i długość samego leczenia. Niezwykle ważne jest aby pacjent nabrał zaufania do terapeuty, dzięki czemu może powstać lecząca więź terapeutyczna która stanowi podstawę całego procesu psychoterapeutycznego.