Psychiatra Warszawa

Poradnia CO Tam? to zespół lekarzy psychiatrów praktyków oferujących swoją profesjonalną pomoc każdej osobie która to potrzebuje. Łączymy kompleksową pomoc psychiatryczną i psychologiczną aby móc skutecznie diagnozować i leczyć każdego rodzaju zaburzenia.

W przypadku gdy nie wiesz którego specjalistę wybrać to zapraszamy do kontaktu telefonicznego, nasz doświadczony personel podpowie, doradzi i pomoże odnośnie wyboru specjalisty. Eksperci pracujący w naszych warszawskich gabinetach to doświadczeni praktycy, którzy chętnie wesprą Cię w codziennych wyzwaniach i trudnościach.

Dobry Psychiatra Warszawa

Kiedy zgłosić się do psychiatry

Kiedy sami odczuwamy że życie wymyka się nam spod kontroli, odczuwamy wyraźne symptomy że coś jest nie tak, mamy poczucie chwiejności emocji i zachowania, zależy nam na powrocie do normalnego, szczęśliwego życia.  Same objawy na wczesnym etapie mogą być trudne do wychwycenia, czasem wydaje nam się że jesteśmy po prostu bardziej zmęczeni w tym okresie. Często dopiero pierwszy kryzys psychiczny uświadamia nam, że mamy poważny problem z samym sobą.

Psychiatra jest lekarzem stąd jeśli odczuwamy wewnętrzną potrzebę konsultacji czy porady. Wizyta u psychiatry jest jak u lekarza internisty, tyle że specjalizującym się w chorobach psychicznych. Wiele jest problemów które nie wykazują bezpośrednich objawów aczkolwiek sami odczuwamy że coś jest nie tak z naszym stanem psychicznym. Czasem objawy są nasilone i potrzebujemy natychmiastowej pomocy, wtedy należy niezwłocznie skontaktować się z psychiatrą. Im wcześniejsze rozpoznanie tym skuteczniejszy i szybszy powrót do zdrowia.

Wizyta u psychiatry okaże się zasadna, jeśli:

• odczuwasz istotne zmiany w swoim zachowaniu — jako osoba dotąd aktywna izolujesz się od otoczenia, ulubione czynności przestały cię cieszyć, często płaczesz i jesteś przygaszony,
  • codzienne aktywności są dla Ciebie źródłem ogromnego wysiłku, a samo wstanie z łóżka, bywa czasem prawdziwym wyzwaniem,
  • w ciągu ostatnich miesięcy w Twoim życiu wydarzyły się gwałtowne zmiany: śmierć lub choroba kogoś bliskiego, bolesny rozwód, utrata pracy i środków do życia,
  • czujesz nieuzasadniony niczym duży lęk, strach i niepokój,
  • jesteś bardzo nerwowy, nadwrażliwy, a nierzadko nawet agresywny,
  • okaleczasz się,
  • zdarzają Ci się ataki paniki — napady duszności, kołatanie serca, nadpotliwość, zawroty głowy czy omdlenia,
  • masz zaburzenia odżywiania — objadasz się kompulsywnie, aby potem wymiotować lub drastycznie ograniczasz liczbę spożywanych kalorii,
  • podejrzewasz u siebie początki uzależnienia, np. od alkoholu, narkotyków, leków, zakupów czy seksu,
  • nie możesz spać i doskwiera ci bezsenność
  • masz problemy z pamięcią i odczuwasz zagubienie w codziennym życiu,
  • zaczynasz unikać najbliższych, wycofujesz się z życia społecznego,
  • odczuwasz zmiany w swoim zachowaniu które często są nieadekwatne do  danej sytuacji
  • masz myśli samobójcze,
  • słyszysz głosy, których nie słyszą inni.

Nasi psychiatrzy, to specjaliści którzy:

• Odbędą z Tobą szczerą i wnikliwą rozmowę
  • Zrozumieją zaistniałe problemy
  • Wyjaśnią jakie mogą być przyczyny Twoich symptomów
  • Zaplanują bezpieczny plan leczenia farmakologicznego
  • Zasugerują odpowiednią terapię lub terapeutę celem uzupełnienia leczenia

W przypadku gdy :

• Nie wiesz jakiego lekarza wybrać
  • Jesteś pierwszy raz u psychiatry
  • Masz pytania ale nie znalazłeś odpowiedzi na naszej stronie
  • Znasz swój problem ale szukasz kogoś z odpowiednim doświadczeniem i specjalizacją

Skontaktuj się z nami ! Pamiętaj, pierwsza wizyta u lekarza Psychiatry może odmienić Twoje życie, nie warto zostawiać najważniejsze rzeczy na później.

Kto to jest psychiatra

Psychiatra to osoba która ukończyła studia medyczne i ma uprawnienia do wystawiania recept i zwolnień lekarskich. Staje się lekarzem specjalistą po ukończeniu specjalizacji z dziedziny Psychiatrii, jako lekarz zajmuje się wyłącznie leczeniem farmakologicznym pacjentów i również pod tym kątem diagnozuje objawy chorób psychicznych.

Psychiatra nie ma uprawnień do prowadzenia psychoterapii aczkolwiek jest to możliwe jeśli dodatkowo ukończy szkołę terapeutyczną. Do lekarza psychiatry zgłaszamy się jak do lekarza internisty gdy niepokoją nas różne objawy i potrzebujemy diagnozy. Oprócz leczenia farmakologicznego lekarz psychiatra w różnych przypadkach może zalecić psychoterapię u psychoterapeuty jako zalecane leczenie o efektach długotrwałych, a farmakoterapię stosuje się wówczas wspomagająco.

Co leczy psychiatra

Psychiatra zajmuje się diagnozą i leczeniem wielu zaburzeń psychicznych:

• Zaburzenia lękowe – lęki ogólne, napady lęków panicznych, ostre reakcje stresowe, fobie.

• Zaburzenia odżywania – obsesyjno kompulsywne objadanie się, bulimie, anoreksja.

• Zaburzenia psychosomatyczne- schizofrenia, otępienia, uzależnienia, zaburzenia schizo-aktywne.

• Zaburzenia nastroju – afektywne jednobiegunowe i dwubiegunowe

• Zaburzenia emocjonalne

• Zaburzenia wieku podeszłego

• Zaburzenia psychotyczne

• Uzależnienia

Psychiatra - Najczęściej zadawane pytania

Choć dla wielu osób wizyta u lekarza psychiatry może wydawać się krępująca, nie ma powodów do obaw. Jeśli należycie dbasz o zdrowie fizyczne, a każdą dolegliwość konsultujesz ze specjalistą — otocz troską także swoje zdrowie psychiczne. Czyż jest ona mniej ważna niż ciało? Z pewnością nie!

Celem pierwszej wizyty u psychiatry jest zebranie wywiadu od pacjenta. W szczególności historii życia, rozwoju począwszy od dziecięcego okresu po dorosłość, sytuacja rodzinna, społeczna, związki Badanie lekarskie ma na cel dokładne poznanie historii choroby pacjenta:

• kiedy się zaczęły pierwsze objawy
  • jak bardzo są one dokuczliwe
  • w jakich sytuacjach się objawiają
  • czy były podejmowane próby leczenia
  • jakie leki były przyjmowane
  • historia przebytych chorób
  • choroby dziedziczne

Bazując na pełnym wywiadzie lekarz może precyzyjnie zdiagnozować Twoje problemy i przepisać stosowne leczenie. Może to być przepisanie leków, skierowanie na konsultację z psychologiem lub wskazaniem do psychoterapii.

Tak. Psychiatra tak jak każdego lekarza obowiązuje tajemnica lekarska.

NASI SPECJALIŚCI

Anastazja Grebień