Leczenie Nerwicy Warszawa

Nerwica to jedno z najczęstszych – obok depresji – schorzeń psychologicznych. Niestety nieco bagatelizowane w obecnych czasach, obfitujących w czynniki stresogenne, które dotykają niemal nas wszystkich. Na każdym kroku słyszymy sformułowania w stylu: mam depresję, ale jesteś nerwowy, ona jest taka znerwicowana. Czy to oznacza, że wszyscy mamy nerwicę? Oczywiście, że nie, choć niewątpliwie jej współczynnik w dzisiejszym społeczeństwie jest bardzo wysoki. A lekceważona przez dłuższy czas nerwica może nieść ze sobą bardzo negatywne skutki. To bowiem nie tylko choroba duszy, ale i ciała, objawiająca się schorzeniami somatycznymi, a nawet wywołująca faktyczne dysfunkcje narządów wewnętrznych. Przede wszystkim to jednak schorzenie, które bardzo utrudnia funkcjonowanie w codziennym życiu.

Przyczyny nerwicy?

Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie, gdyż podłoża nerwicy mogą być bardzo różne. Może ją wywoływać zarówno zwyczajne życie, w którym mierzymy się z przewlekłym stresem wywołanym problemami zawodowymi i prywatnymi, przemęczeniem, brakiem czasu na relaks i odpoczynek, jak również nieprzepracowane konflikty wewnętrzne, przebyte w przeszłości urazy psychiczne i fizyczne, silne przeżycia, trudna sytuacja życiowa czy problemy zdrowotne.

Kiedy możesz mówić o nerwicy?

• Czujesz, że stres zawładnął Twoim życiem?

• Odczuwasz podenerwowanie, złość, niepokój, niewytłumaczalny logicznie lęk?

• Zdarza Ci się działać impulsywnie, a nawet przejawiać agresję?

• Nic Cię na dłuższą metę nie interesuje i nie cieszy, a za to tak wiele rzeczy Cię irytuje, smuci i zniechęca?

• Twój organizm zdaje się nie funkcjonować prawidłowo?

• Towarzyszy Ci chroniczne zmęczenie, a nawet bezsilność, częste bóle lub zawroty głowy, bóle brzucha i nudności prowadzące niekiedy do wymiotów, przyspieszone bicie serca, ucisk w gardle, duszności, bóle mięśni i drętwienie kończyn, nadmierne pocenie się i zaburzenia snu?

• Czujesz, że tracisz kontrolę nad sobą i swoim życiem?

• Twoje reakcje na różne codzienne sytuacje Cię niepokoją?

• Nie pamiętasz już, jak to jest być wesołym, zrelaksowanym i wypoczętym?

Powyższy opis brzmi dla Ciebie choć trochę znajomo? Warto więc zainteresować się problemem nerwicy.

Dlaczego warto się do nas zgłosić?

Budowanie Twojej relacji z psychoterapeutą zaczniemy od konsultacji psychologicznej, która pozwoli nam zdiagnozować Twój problem. Wychodząc od prostego pytania co tam?, przejdziemy do dogłębnej analizy Twojej jednostkowej sytuacji. Na tej podstawie dobierzemy zindywidualizowaną metodykę działania. Nerwica przebiega w sposób niejednorodny i przybiera różne formy. Możemy mówić o takich jej rodzajach, jak np. nerwica natręctw, fobie, nerwica lękowa, narządowa czy hipochondria. Różne mogą być też towarzyszące jej objawy psychosomatyczne. Dlatego każdy przypadek wymaga innego podejścia psychoterapeutycznego, zastosowania innych technik czy (w przypadku konieczności wdrożenia farmakoterapii) innych środków.

Tylko wówczas psychoterapia przynosi oczekiwane rezultaty w leczeniu nerwicy, kiedy jest skrojona na Twoją miarę. Dlatego tak ogromną wagę przywiązujemy do tego, żeby stworzyć razem z Tobą jak najmocniejszą nić porozumienia i zbudować dobrą relację opartą na wzajemnym zaufaniu i zaangażowaniu. Oferujemy Ci różne rodzaje terapii oraz pomoc wykwalifikowanych psychologów, psychoterapeutów i psychiatrów.

Co da mi psychoterapia ?

Psychoterapia w zakresie leczenia nerwicy polega na:

• uświadomieniu pacjentowi istniejącego problemu,

• znalezieniu przyczyn zaburzeń psychologicznych,

• eliminacji towarzyszących im objawów psychicznych i fizycznych (czasem potrzebne jest tutaj wsparcie lekarzy różnych specjalności), a w dalszej perspektywie przyczyn nerwicy,

• wypracowaniu razem z pacjentem technik radzenia sobie w sytuacjach stresujących, wywołujących lęk i napięcie nerwowe,

• uczeniu pacjenta nowego stylu życia, wzorców zachowań, nawyków, innej perspektywy patrzenia na świat,

• przebudowaniu osobowości pacjenta.

A wszystko opiera się na szczerym kontakcie z terapeutą. Nie musisz się go obawiać. U nas możesz liczyć na wsparcie osób, które nie tylko mają wysokie kwalifikacje i bogate doświadczenie, ale też są niezwykle empatyczne, delikatne i mają ogromny szacunek do wszystkich pacjentów. W dodatku obowiązuje je tajemnica zawodowa, a to oznacza, że nawet Twoje najskrytsze sekrety będą u nas bezpieczne.

Leczenie nerwicy lękowej Warszawa

W dzisiejszych czasach ten typ nerwicy wielu ludziom szczególnie daje się we znaki. Strach jest czymś naturalnym, ale problem pojawia się wtedy, kiedy udaje się mu zawładnąć całym naszym życiem, kiedy nasze doznania nie są irracjonalnie wytłumaczalne, kiedy przez strach rezygnujemy z normalnego funkcjonowania w codziennym życiu, gdy stres związany z lękiem sprawia, że nigdy nie czujemy się bezpieczni i zrelaksowani. Poradnia CO tam? oferuje skuteczną terapię leczenia nerwicy lękowej. Dzięki naszym specjalistom uświadomisz sobie, gdzie jest źródło Twoich lęków, nauczysz się, jak nie poddawać się atakom strachu, jak przekierować swoje myśli na coś innego niż to, czego się boisz, jak reagować w sytuacjach, które mogą wywoływać Twój lęk i jak niwelować objawy zaburzeń nerwicowych.

Skontaktuj się z nami

Jeśli czujesz, że nerwica może dotyczyć właśnie Ciebie, nie czekaj, aż przybierze ona monstrualne rozmiary i przyniesie poważne skutki. Przyjdź do jednej z naszych warszawskich placówek w dzielnicach Bemowo, Targówek, Wilanów i Włochy lub umów wizytę online. To będzie Twój pierwszy krok do prawdziwie lepszego życia.