W swojej pracy kieruję się głównie dobrem dziecka. Staram się nieść wsparcie najmłodszym łącząc wiedzę i techniki zaczerpnięte z nurtów terapii poznawczo-behawioralnej (CBT) i psychodynamicznej z podejściem rozwojowym, porozumieniem bez przemocy (NVC), a także teorią więzi według rodzicielstwa bliskości (RB). W pracy korzystam również z alternatywnej bądź wspomagającej komunikacji AAC, której celem jest poprawa umiejętności społecznych i językowych dzieci z diagnozą całościowych zaburzeń rozwoju.
Podczas udzielania pomocy najważniejsze jest dla mnie zbudowanie pozytywnej relacji z młodym pacjentem. Istotne są dla mnie również psychoedukacja i wsparcie jakie mogę dać rodzicom. Pracując w podejściu systemowym traktuję rodzinę jako system nieustannie oddziałujących na siebie jednostek.
Szczególną uwagę zwracam na relacje panujące w rodzinie oraz czynniki zewnętrzne mające wpływ na jakość życia młodego człowieka. Kluczowe są dla mnie nawiązanie pozytywnej, opartej na poczuciu bezpieczeństwa relacji z dzieckiem, rozpoznanie problemu z jakim się zmaga oraz zastosowanie odpowiednich technik terapeutycznych.
Największą zaletą jest umiejętność rozpoznania i zastosowania właściwego podejścia w zależności od problemu z jakim zmaga się dziecko lub nastolatek
lęk
depresja
niska samoocena
żałoba
nerwica
zaburzenia adaptacyjne
zaburzenia nastroju
zaburzenia osobowości
autyzm u dzieci
zespół Aspergera
ADHD u dzieci
problemy z koncentracją uwagi
trudności w relacjach z innymi
trudności szkolne
trudności z wyrażaniem uczuć
wybuchy agresji
zaburzenia zachowania
OCD (nerwica natręctw)
PTSD (zaburzenia pourazowe)
kłopoty ze snem
lęk separacyjny
hipochondria
moczenie się,
konflikty rodzinne
okres dojrzewania u nastolatków
autoagresja
myśli samobójcze
stres
samotność
Trening Umiejętności Społecznych
AAC – Komunikacja Alternatywna lub Wspomagająca
SZKOLENIA
Od wielu lat aktywnie wspieramy rodziców w skutecznej komunikacji z dziećmi. Poradnię Co tam? Psychoterapia bliska Tobie tworzy zespół doświadczonych […]
czytaj więcej