Nazywam się Karolina Ceniuch i jestem psychoterapeutką w trakcie specjalizacji specjalizującą się w terapii poznawczo-behawioralnej dzieci, młodzieży i dorosłych. Od wielu lat pracuję jako psycholog szkolny, a moja ścieżka zawodowa obejmuje także doświadczenie w pracy z osobami dorosłymi w różnych środowiskach, w tym w ośrodku leczenia uzależnień i oddziałach psychiatrycznych.
Moja pasja do psychologii i chęć niesienia pomocy innym rozpoczęła się już na studiach na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła II, gdzie uzyskałam tytuł magistra psychologii. Kontynuowałam rozwój zawodowy, uczestnicząc w specjalistycznych szkoleniach i studiach podyplomowych z zakresu terapii poznawczo-behawioralnej, zarówno dla dzieci, jak i dorosłych. Podczas pracy z pacjentami, moim celem jest stworzenie bezpiecznego, akceptującego i ciepłego środowiska, w którym mogą oni swobodnie wyrażać swoje myśli i uczucia.
Wierzę, że każdy zasługuje na szacunek i indywidualne podejście, dlatego moje metody pracy dostosowuję do unikalnych potrzeb każdego pacjenta. Podczas terapii koncentruję się na wspieraniu osób w odkrywaniu i zmienianiu niekorzystnych wzorców myślenia i zachowań, które mogą przyczyniać się do ich trudności. Jestem przekonana, że terapia poznawczo-behawioralna, z jej skupieniem na teraźniejszości i praktycznymi technikami, może skutecznie pomagać w radzeniu sobie z szeroką gamą problemów psychicznych.
Jako psycholog szkolny, miałam również okazję pracować z młodzieżą o różnorodnych potrzebach, w tym z uczniami z Zespołem Aspergera. Moje doświadczenie w tej dziedzinie pozwoliło mi na rozwijanie umiejętności pracy z osobami o specjalnych potrzebach edukacyjnych, a także z ich rodzinami i nauczycielami. Najważniejszą dla mnie zaletą nurtu poznawczo-behawioralnego jest jego skuteczność i oparcie na dowodach naukowych. Jest to podejście pragmatyczne, które pozwala na zdobycie konkretnych umiejętności możliwych do zastosowania w codziennym życiu, co pomaga w długoterminowym radzeniu sobie z problemami.
• lęk
• depresja
• niska samoocena
• rozwód, rozstanie, rozpad związku
• nerwica
• zaburzenia adaptacyjne
• zaburzenia nastroju
• zaburzenia osobowości
• autyzm u dzieci
• autyzm u dorosłych
• zespół Aspergera
• ADHD u dorosłych
• trudności w relacjach z innymi
• trudności szkolne
• ataki paniki
• trudności z wyrażaniem uczuć
• wybuchy agresji
• DDA
• DDD
• OCD (nerwica natręctw)
• lęk separacyjny
• hipochondria
• okres dojrzewania u nastolatków
• stres
• samotność
• napady paniki
• dotknięcie przemocą
• mutyzm
Centrum Terapii Poznawczo Behawioralnej ( w trakcie szkolenia )
Specjalizacja: Psychoterapia dzieci i młodzieży w nurcie poznawczo- behawioralnym
Roczne szkolenie terapii dzieci i młodzieży w nurcie poznawczo- behawioralnym
Centrum Terapii Poznawczo- Behawioralnej CBT EDU ( w trakcie szkolenia )
Specjalizacja: Terapia poznawczo- behawioralna dzieci i młodzieży
Szkoła Terapii Poznawczo-Behawioralnej Centrum CBT w Warszawie
Specjalizacja: Psychoterapia poznawczo- behawioralna
Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie
Kierunek: pedagogika nauczycielska
Specjalizacja: Przygotowanie Pedagogiczne
Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie
Kierunek: psychologia
Specjalizacja: Wspierania jakości życia
Poziom wykształcenia: magister
Szkolenia :
• Terapia schematów
• Samouszkodzenia – jak pracować z młodym człowiekiem i jego otoczeniem?”
• Problemowe zachowania seksualne w dzieciństwie
• Mutyzm selektywny
• Interwencje poznawczo-behawioralne w pracy z dzieckiem/nastolatkiem z ADHD
• Kreatywne interwencje poznawczo-behawioralne w terapii zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży
• Interwencja kryzysowa
• Praca z dziećmi i młodzieżą ze spektrum autyzmu
• Apteczka Pierwszej Pomocy Emocjonalnej
• Pomoc dzieciom i ich rodzicom wywodzącym się z rodzin z problemem uzależnienia (choroba alkoholowa, DDA, DDD)
• Warsztaty z kontaktu z osobą w kryzysie psychicznym
• Dół czy już depresja? Profilaktyka zaburzeń nastroju
• Samobójstwa, zachowania rezygnacyjne, samookaleczenia
• Siecioholizm. Uzależnienie uczniów od internetu i metody profilaktyki
• Trening Umiejętności Społecznych – szkolenie certyfikowane
Różnice w ocenie funkcjonowania relacji romantycznej i wczesnych nieadaptacyjnych schematów Younga pomiędzy matkami i córkami