Jestem psycholożką, trenerką umiejętności społecznych i psychodiagnostą z ponad 16 letnim doświadczeniem w pracy z klientami.
W mojej pracy kieruję się wartościami i założeniami nurtu psychologii humanistycznej. Według tego kierunku człowiek jest wartością samą w sobie, posiada wolną wolę i potencjał twórczy, co pozwala mu wybierać drogi rozwoju. Podejście humanistyczne skupia się na ulepszaniu życia człowieka — uwolnieniu naturalnych tendencji do samorozwoju, wzroście samoakceptacji, poszukiwaniu sensu życia. W tym ujęciu terapia ma za zadanie wspomaganie osoby w potrzebie, obudzenie w niej potrzeby samorealizacji i pomoc w odkryciu samego siebie. Terapeuta, zamiast być ekspertem i występować z pozycji autorytetu, towarzyszy klientowi w odkrywaniu jego potencjału, tworząc klimat bezwarunkowej akceptacji.
W centrum mojego zainteresowania zawodowego znajduje się rozwój osobisty człowieka i jego wspieranie, rozumiane także jako wsparcie klienta w przeżywaniu przez niego/nią różnego rodzaju zmian i kryzysów życiowych, ale także w obszarze diagnozowania przeszkód i deficytów ten rozwój blokujących. Dotyczy to zarówno moich dorosłych klientów, jak i dzieci z którymi pracuję.
W mojej pracy z każdym klientem ważne jest dla mnie budowanie otwartej, partnerskiej i podmiotowej relacji, opartej na wzajemnym szacunku. Techniki i metody pracy dobieram do indywidualnych potrzeb i preferencji moich klientów.
Swoją samodzielną drogę zawodową rozpoczynałam zaraz po studiach, w pierwszej dekadzie lat 2000, pracując w środowisku polskich emigrantów w Irlandii, m.in. współtworząc organizacje non profit ThePPD, Polska Poradnia Psychologiczna Dublin. Po powrocie do Polski rozwijałam swoje umiejętności w obszarze psychodiagnostyki i oceny psychologicznej prowadząc badania m.in. żołnierzy wyjeżdżających i wracających z misji w Afganistanie, oraz diagnozę psychologiczną i neuropsychologiczną.
Równolegle rozpoczęłam budowanie swojej drogi trenerskiej, poprzez ukończenie Szkoły Warsztatu i Treningu Psychologicznego oraz grupy stażowej w warszawskim ośrodku „Intra”. Jako trener specjalizuję się w obszarach związanych z komunikacją międzyludzką i asertywnością, co jest także odbiciem moich wartości dotyczących podmiotowego i partnerskiego stylu budowania relacji z druga osobą.
7 lat temu grono moich klientów zaczęło się rozszerzać o dzieci, ich rodziców i chwilę później o nastolatków. Doświadczenie w tym obszarze zdobywałam pracując w przedszkolu, szkole podstawowej i niepublicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej. Miałam szczęście pracować w zespołach ludzi pełnych pasji, zaangażowanych, a przede wszystkim znakomitych specjalistów z zakresu pedagogiki, psychologii dziecka, integracji sensorycznej czy logopedii, co pozwoliło mi wzrastać i budować swoje kompetencje w obszarze pracy z dzieckiem i jego środowiskiem, zarówno domowym jak i szkolnym.
W ostatnim czasie skierowałam swoją energię na pomoc kobietom doświadczającym kryzysów okołoporodowych. W związku z pandemią i wymuszonym ograniczeniem kontaktu z bliskimi wiele kobiet zostało pozbawionych naturalnego wsparcia w tym, pełnym wyzwań i ważnym, okresie swojego życia. Towarzyszę swoim klientkom w budowaniu siebie w nowej roli i przezwyciężaniu trudności, których mogą w tym okresie doświadczać.
lęk
depresja
niska samoocena
rozwód, rozstanie, rozpad związku
żałoba
nerwica
zaburzenia adaptacyjne
zaburzenia nastroju
autyzm u dzieci
zespół Aspergera
problemy z koncentracją uwagi
trudności w relacjach z innymi
trudności szkolne
trudności z wyrażaniem uczuć
wybuchy agresji
zaburzenia zachowania
uzależnienia behawioralne
kłopoty ze snem
lęk separacyjny
konflikty rodzinne
okres dojrzewania u nastolatków
autoagresja
stres
samotność
wypalenie zawodowe
dotknięcie przemocą
kryzysy okołoporodowe i pojawiające się w pierwszym okresie macierzyństwa, w tym trudności w karmieniu piersią.
Szkoła Treningu i Warsztatu Psychologicznego Ośrodek INTRA
Trener Umiejętności Psychospołecznych
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, Wydział Filozofii Chrześcijańskiej, Instytut Psychologii, specjalność: Psychologia Ogólna i Psychodiagnostyka. Studia zakończone uzyskaniem stopnia Magistra Psychologii
Szkolenia:
Pażdziernik2020
Wrzesień 2016
Marzec 2015
Listopad 2010
Psycholog/koordynator zespołu
Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Eduhit w Warszawie.
Psycholog
Szkoła Podstawowa nr 312 im. Ewy Szelburg – Zarembiny Warszawa
Trener Umiejetności Społecznych