Miejsce: Warszawa
Typ: Szkolenie stacjonarne
Kiedy: 26.08.2022 piątek, w godzinach 8:00-17:00
- Przerwa na lunch i dwie przerwy kawowe
Koszt: 1500 zł/os.
Jesteś terapeutą i na co dzień pracujesz z dziećmi i młodzieżą ? Doskonale wiesz, że objawy z którymi przychodzi do Ciebie pacjent, to jedynie część jego problemów. A może jesteś młodym terapeutą, który odczuwa niepewność w swojej pracy i potrzebujesz wsparcia oraz konkretnego narzędzia do pracy psychoterapeutycznej?
Poznaj moją autorską metodę pracy terapeutycznej z dziećmi, młodzieżą i rodzinami SAFE RELATIONSHIP™️, dzięki której wzbogacisz swój warsztat pracy.
Jak dzięki metodzie SAFE RELATIONSHIP wzbogacisz swój terapeutyczny warsztat?
Jesteś terapeutą i na co dzień pracujesz z dziećmi i młodzieżą. Doskonale wiesz, że objawy z którymi przychodzi do Ciebie pacjent, to jedynie część jego problemów.
A może jesteś młodym terapeutą, który odczuwa niepewność w swojej pracy i potrzebujesz wsparcia oraz konkretnego narzędzia do pracy psychoterapeutycznej?
Poznaj moją autorską metodę pracy terapeutycznej z dziećmi, młodzieżą i rodzinami SAFE RELATIONSHIP, dzięki której wzbogacisz swój warsztat pracy.
Twoim zyskiem jest przede wszystkim możliwość pracy z dziećmi, nastolatkami i rodzinami według metody, który da Ci większą pewność siebie oraz pozwoli klientom nie tylko leczyć objawy, ale ułatwia rozwój zdrowych cech charakteru przydatnych w przyszłości.
Na szkoleniu powiem Ci o najskuteczniejszych metodach nawiązywania relacji z dziećmi i ich rodzinami, poznasz tajniki metody pracy, którą od wielu lat stosuję w moim gabinecie.
Dzięki zastosowaniu SAFE RELATIONSHIP terapeuci czują, że:
Tak. Metoda SAFE RELATIONSHIP nie opiera się jedynie na pomocy w rozwiązaniu konkretnego schorzenia. Terapia przy użyciu tej metody to coś więcej niż tylko praca nad objawami. Dzięki niej pochylamy się nad całością życia psychicznego i emocjonalnego pacjenta.
Dzięki pracy metodą SAFE RELATIONSHIP pacjenci zyskują elastyczność i szerokie rozumienie ich problemów ze strony nas, terapeutów. Zastosowanie tej metody sprawia, że terapeuta dobiera techniki pracy do każdego pacjenta indywidualnie.
Integruje różne teorie i podejścia terapeutyczne, a także podejmuje pracę nad własną osobowością. Z założenia bowiem terapeuci w duchu tej metody pracują głównie nad sobą, by przynieść korzyści małym pacjentom i ich rodzicom.
Zdarza się, że pacjenci mówią do mnie:
„Pani jest innym psychologiem, taką normalną osobą”
Wynika to najprawdopodobniej z tego, że buduję z nimi bezpieczną relację pełną zaufania. Być może wcześniej wyobrażali sobie, że będę zachowywać się z dystansem, wyższością, będę udzielać rad i wywyższać się, a nic takiego nie ma miejsca.Taką moc daje SAFE RELATIONSHIP – Ty też możesz się tego nauczyć.
Głównym celem tej innowacyjnej metody terapeutycznej z dziećmi, młodzieżą i ich rodzinami jest nie tylko leczenie zaburzeń psychicznych u dzieci, ale przy każdym spotkaniu terapeutycznym wspieranie autonomii dziecka, nauczenie go tego, kim jest, co potrafi, z czym ma trudności, a także budowanie jego pewności siebie oraz poczucia własnej wartości. Takie dziecko nabędzie lepszych umiejętności społecznych, nauczy się radzić sobie w świecie i będzie czuć się bezpieczne w relacji z innymi. Pytanie, jak osiągnąć ten cel dzięki terapii?
Po pierwsze moja metoda opiera się na budowaniu ciepłej, serdecznej i bezpiecznej relacji z pacjentem.
Dziś co piąte dziecko ma dolegliwości, które spełniają kryteria zaburzeń psychicznych. Co to powoduje? Przyczyniają się do tego nerwowe czasy. Czasy, które wymuszają pośpiech i w których także dorośli są rozchwiani emocjonalnie.
Dlatego dzieci nie mają poczucia stabilności i bezpieczeństwa. A właśnie ci mali pacjenci najmocniej odczuwają presję naszych czasów. W wyniku tego cz ują się odrzucone i spychane na margines. To rodzi w nich brak akceptacji i wsparcia. Na nas — terapeutach spoczywa więc odpowiedzialność za to, by nauczyć pacjenta tej bezpiecznej, ciepłej relacji, której dziecko tak często pozbawione jest w swoim życiu. Relacja terapeuty i dziecka ma więc ogromne znaczenie w procesie jego leczenia. To my uczymy je bezpiecznej relacji.
Po drugie metoda SAFE RELATIONSHIP zakłada stworzenie struktury sesji terapeutycznych.
Prowadzenie psychoterapii z dzieckiem to nie tylko ofiarowanie mu serdecznej relacji na linii terapeuta-pacjent. Drugim istotnym elementem jest zapewnienie mu bezpiecznej przestrzeni.
Aby stworzyć dziecku taką bezpieczną przestrzeń w gabinecie, musisz tak zaprojektować cały cykl terapii, by zasady były dla niego jasne i łatwe do przewidzenia. Dlaczego? Bo dzieci potrzebują struktury, a nie chaosu, aby zrozumieć siebie i świat.
Zorganizowana struktura sesji da pacjentowi poczucie bezpieczeństwa. Pozwoli to na leczenie nie tylko konkretnego zaburzenia, z którym się dziecko zgłosiło, ale również będzie wspierać rozwój jego zdrowej osobowości. Jest to możliwe wówczas, gdy zna ono ramy pracy w gabinecie i zna zasady obowiązujące podczas terapii. Pamiętaj, że naszym pacjentom często nie było dane doświadczyć struktur w ich życiu.
Po trzecie SAFE RELATIONSHIP™️ pozwala terapeutom analizować użyteczność różnych technik terapeutycznych zaczerpniętych z wielu nurtów psychoterapeutycznych i planować indywidualnie dopasowane do klienta interwencje.
Ta możliwość otwiera przed terapeutami elastyczny sposób myślenia o procesie psychoterapii, pozwala pracować zgodnie z integracją różnych nurtów psychoterapii.
Przekazując pacjentowi bliskość i serdeczność, pokazując mu swoją ludzką twarz oraz nakreślając jasne i przewidywalne zasady, stwarzasz dziecku usystematyzowaną przestrzeń. To w takiej przestrzeni odnajdzie bezpieczeństwo i nauczy się samodzielności oraz tego, jak budować taką strukturę w swoim późniejszym, dorosłym życiu.
Moją autorską metodę SAFE RELATIONSHIP oparłam na trzech założeniach teoretycznych.
Pierwszą podstawę stanowi teoria samostanowienia SDT Edwarda Deci i Richarda Ryana1.
Drugą podstawą autorskiej teorii SAFE RELATIONSHIP™️ jest założenie Carla Rogersa2.
Trzecią podstawę oparłam na klasyfikacji stylów wychowania według H. Rudolfa Schaeffera3.
Te trzy podstawy oraz moje własne doświadczenia w gabinecie terapeutycznym przyczyniły się do stworzenia własnej autorskiej metody SAFE RELATIONSHIP, której zamierzam Cię nauczyć.
Bibliografia:
1. Deci, E. and Ryan, R. (2000). The “What” and “Why” of Goal Pursuits: Human Needs and the Self-Determination of Behavior. Psychological Inquiry, 11(4), 227–268.
Deci, E. and Ryan, R. (2008). Self-Determination Theory: A Macrotheory of Human Motivation, Development, and Health. Canadian Psychology, 49, 182–185.
Deci, E.L., Vansteenkiste, M. (2004). Self-determination theory and basic need satisfaction: Understanding human development in positive psychology. Ricerche di Psichologia, 27, 17-40.
Ryan, R.M., Deci, E.L. (2000). Self-determination theory and the facilitation of intrinsic motivation, social development, and well-being. American Psychologist, 55, 68-78.
Ryan, R.M., Patrick, H., Deci, E.L., Williams, G.C. (2008). Facilitating health behaviour change and its maintenance: Interventions based on self-determination theory. The European Health Psychologist, 10, 2-5.3.
2. Bohart, A., Elliott, R., Greenberg L. i Watson, J. (2002). Empathy. W: J. C. Norcross (red.), Psy- chotherapy relationships that work: Therapist contributions and responsiveness to patients (s. 89-108). New York: Oxford University Press.
Horvath, A. O. i Bedi, R. P. (2002). The alliance. W: J. C. Norcross (red.), Psychotherapy relation- ships that work: Therapist contributions and responsiveness to patients (s. 37-69). New York: Oxford University Press.
Horvath, A. O., Del Re, A. C., Flückiger, C. i Symonds, D. (2011). Alliance in individual psycho- therapy. W: J. C. Norcross (red.), Psychotherapy relationships that work: Evidence-based responsiveness (s. 25-69). New York: Oxford University Press.
Lambert, M. J. i Barley, D. E. (2002). Research summary on the therapeutic relationship and psy- chotherapy outcome. W: J. C. Norcross (red.), Psychotherapy relationships that work: Therapist contributions and responsiveness to patients (s. 17-32). New York: Oxford University Press.
Norcross, J. C. (2002). Empirically supported therapy relationships. W: J. C. Norcross (red.), Psy- chotherapy relationships that work: Therapist contributions and responsiveness to patients (s. 3-16). New York: Oxford University Press.
Norcross, J. C. i Lambert, M. J. (2011). Evidence-basedtherapy relationships. W: J. C. Norcross (red.), Psychotherapy relationships that work: Evidence-based responsiveness (s. 3-21). New York: Oxford University Press.
Norcross, J. C. i Wampold, B. E. (2011). Evidence-basedtherapy relationships: Research conclu-
sions and clinical practices. W: J. C. Norcross (red.), Psychotherapy relationships that work: Evidence-based responsiveness (s. 423-440). New York: Oxford University Press.
Rogers, C. R., & Wood, J. K. (1974). Client-centered theory: Carl R. Rogers. In A. Burton (Ed.), Operational theories of personality. Brunner/Mazel.
Salvio, M. A., Beutler, L., Wood, J. i Engle, D. (1992). The strength of the therapeutic alliance in three treatments for depression. Psychotherapy Research, 2(1), 31-36.
3. Schaffer, H. R. (2006). Key concepts in developmental psychology. Sage Publications Ltd.
“W trakcie szkolenia przedstawię Wam mój sprawdzony sposób pracy z dziećmi, którego stworzenie zajęło mi 12 lat pracy zawodowej. Pokażę, co się sprawdza, jak reaguję na trudne sytuacje, co jest ważne w pracy z dziećmi.
Porozmawiamy o tym, jak integrować różne podejścia w psychoterapii, aby dobór technik służył pacjentowi i jego rodzinie. Nade wszystko będziemy skupiać się na tym, jak tworzyć bezpieczną relację i strukturę w pracy z dziećmi, nastolatkami i ich rodzicami – to mój konik w pracy psychoterapeutycznej gwarantujący satysfakcjonujące efekty psychoterapii.”
Monika Perkowska odbyła trzy psychoterapie własne 270 godz.
Uczyła się pracy psychoterapeutycznej z dziećmi w nurcie psychodynamicznym, ericksonowskim, poznawczo-behawioralnym oraz systemowym (w trakcie całościowego szkolenia w WTTS) w Polsce i Stanach Zjednoczonych, regularnie uczęszcza na superwizję indywidualną i grupową. Większość jej doświadczenia zawodowego znajdziesz na: www.linkedin.com/in/monikaperkowska
Prosimy o przesłanie wiadomości e-mail pod adres z informacją o chęci wzięcia udziału w szkoleniu.
lub telefonicznie:
Szkolenie wymaga opłacenia zaliczki w kwocie 100 zł celem rezerwacji miejsca na szkolenie.
Oświadczenie o rezygnacji z udziału w Szkoleniu w przypadku Konsumenta lub Przedsiębiorcy-Konsumenta może zostać złożone w terminie 14 dni od dnia złożenia Zamówienia.
Tak. Jeśli nie możesz przyjść na szkolenie i nie możesz już zrezygnować, w zastępstwie może przyjść inna wskazana przez ciebie osoba.
Tak. Otrzymasz dyplom w formie papierowej i elektronicznej PDF jako potwierdzenie ukończenia szkolenia z indywidualnym nadanym numerem.
psycholog@psychologdzieciecy.pl
lub telefonicznie:
573-050-052