Nazywam się Karolina Ceniuch i jestem psychoterapeutką w trakcie specjalizacji specjalizującą się w terapii poznawczo-behawioralnej dzieci, młodzieży i dorosłych. Od wielu lat pracuję jako psycholog szkolny, a moja ścieżka zawodowa obejmuje także doświadczenie w pracy z osobami dorosłymi w różnych środowiskach, w tym w ośrodku leczenia uzależnień i oddziałach psychiatrycznych.
Moja pasja do psychologii i chęć niesienia pomocy innym rozpoczęła się już na studiach na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła II, gdzie uzyskałam tytuł magistra psychologii. Kontynuowałam rozwój zawodowy, uczestnicząc w specjalistycznych szkoleniach i studiach podyplomowych z zakresu terapii poznawczo-behawioralnej, zarówno dla dzieci, jak i dorosłych. Podczas pracy z pacjentami, moim celem jest stworzenie bezpiecznego, akceptującego i ciepłego środowiska, w którym mogą oni swobodnie wyrażać swoje myśli i uczucia.
Wierzę, że każdy zasługuje na szacunek i indywidualne podejście, dlatego moje metody pracy dostosowuję do unikalnych potrzeb każdego pacjenta. Podczas terapii koncentruję się na wspieraniu osób w odkrywaniu i zmienianiu niekorzystnych wzorców myślenia i zachowań, które mogą przyczyniać się do ich trudności. Jestem przekonana, że terapia poznawczo-behawioralna, z jej skupieniem na teraźniejszości i praktycznymi technikami, może skutecznie pomagać w radzeniu sobie z szeroką gamą problemów psychicznych.
Jako psycholog szkolny, miałam również okazję pracować z młodzieżą o różnorodnych potrzebach, w tym z uczniami z Zespołem Aspergera. Moje doświadczenie w tej dziedzinie pozwoliło mi na rozwijanie umiejętności pracy z osobami o specjalnych potrzebach edukacyjnych, a także z ich rodzinami i nauczycielami. Najważniejszą dla mnie zaletą nurtu poznawczo-behawioralnego jest jego skuteczność i oparcie na dowodach naukowych. Jest to podejście pragmatyczne, które pozwala na zdobycie konkretnych umiejętności możliwych do zastosowania w codziennym życiu, co pomaga w długoterminowym radzeniu sobie z problemami.