Jestem magistrem psychologii (Uniwersytet SWPS) oraz certyfikowanym Trenerem Umiejętności Społecznych (Fundacja Pomoc Autyzm). Obecnie znajduję się w trakcie 4-letniego szkolenia z psychoterapii poznawczo-behawioralnej (Szkoła Psychoterapii Crescentia). Należę również do Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej.
Od 2020 roku zdobywam doświadczenie w pracy zarówno z dziećmi i nastolatkami o typowym rozwoju, jak i tymi borykającymi się z trudnościami rozwojowymi. Doświadczenie zdobywałam w różnorodnych placówkach:
Prowadzę zarówno terapie grupowe jak i indywidualne konsultacje, wykorzystując techniki nurtu poznawczo-behawioralnego. Podstawą pracy w tym nurcie jest odkrywanie i badanie związku pomiędzy myślami, emocjami a zachowaniami u dzieci i młodzieży. Wspólnie pracujemy nad modyfikacją ich myśli i przekonań – na przykład zastępując “nic mi nie wychodzi” bardziej pozytywnymi przekonaniami: “wczoraj samodzielnie poradziłem sobie z pracą domową z matematyki”.
Świadomość wpływu własnych myśli i przekonań na samopoczucie pomaga moim klientom nauczyć się samodzielnie radzić sobie z trudnościami oraz kształtować zdrowsze relacje z rówieśnikami i rodziną.
W mojej pracy z klientami szczególną uwagę zwracam na budowanie relacji z dziećmi i ich opiekunami. Skupiając się na pracy z młodymi osobami, równocześnie kładę duży nacisk na współpracę z ich rodzicami, gdyż uważam, że trwałe zmiany w zachowaniu dziecka są możliwe tylko wtedy, gdy dotyczą także środowiska, w którym przebywa. Wartości, którymi się kieruję to: szacunek, partnerskie i indywidualne podejście, zaangażowanie i wrażliwość.
Pochodzę z Białorusi, w związku z tym przeprowadzając się do Polski, sama doświadczyłam procesu adaptacji do życia w obcym, nieznanym środowisku i wiem, jakie ogromne wyzwanie to stanowi dla jednostki. Dlatego obecnie pomagam dzieciom i młodzieży po emigracji, towarzysząc i wspierając ich w tym procesie.
W mojej praktyce zawodowej stawiam na budowanie relacji z klientami, zapewniając im poczucie bezpieczeństwa, komfort emocjonalny, akceptację i empatię. Wykorzystuję różnorodne techniki, w tym techniki relaksacyjne, zwłaszcza te oparte na uważności, oraz podejście poznawczo-behawioralne. Źródłem ogromnej satysfakcji jest dla mnie możliwość towarzyszenia moim klientom w rozwoju osobistym, osiągnięciu dobrego samopoczucia oraz wspieraniu ich w pokonywaniu trudności życiowych. Prowadzę konsultacje zarówno w języku polskim, jak i rosyjskim.
Regularnie uczestniczę w superwizji, aby zapewnić profesjonalną i kompleksową pomoc moim klientom. Prowadzę konsultacje zarówno w języku polskim, jak i rosyjskim.
Zaburzenia lękowe, różnego rodzaju fobie, ataki paniki
Zaburzenia nastroju, w tym depresja
Trudności z regulacją emocji
Problemy z kontrolą impulsów
Problemy związane ze złością i agresją
Problemy z niską samooceną
Problemy interpersonalne (problemy w relacjach międzyludzkich: rodzinnych, zawodowych, partnerskich), trudności w komunikacji
Problemy związane z adaptacją do nowych warunków (np. migracja, zmiany życiowe)
Wsparcie w rozwoju osobistym
Problemy w szkole, przedszkolu
Inne problemy emocjonalne i psychologiczne
Opis PO ROSYJSKU:
Образование
Я окончила магистратуру по направлению психология в Университете SWPS в Варшаве.
В настоящее время я прохожу 4-летнее обучение по когнитивно-поведенческой психотерапии в Школе психотерапии Crescentia.
Я также прошла обучение по тренингу социальных навыков (TUS).
Я окончила обучение по системе альтернативной коммуникации PECS (англ. Picture Exchange Communication System), которая помогает детям, не обладающим вербальными навыками общения, передавать информацию о том, что происходит в данный момент, что они чувствуют и какие у них потребности.
Профессиональный опыт
Я работаю с детьми и подростками в возрасте от 7 до 17 лет. У меня более 4 лет опыта в терапевтической работе. Я работала как с детьми с типичным развитием, так и с детьми в спектре аутизма. Опыт я получала, работая в различных учреждениях: в частности, в терапевтическом детском саду, в интеграционном детском саду, проводя тренинги социальных навыков (TUS) и индивидуальные консультации с детьми и подростками. Кроме того, я приобрела ценные навыки в работе с взрослыми в Центре социальной интеграции, где проводила как индивидуальную, так и групповую терапию. В ходе работы с взрослыми я также помогала людям преодолевать страхи, социальные фобии и клаустрофобию.
В чем я могу помочь?
Тревожные расстройства, различные фобии, панические атаки.
Расстройства настроения, в том числе депрессия.
Трудности в регуляции эмоций.
Проблемы с контролем импульсов.
Проблемы, связанные с гневом и агрессией.
Проблемы с низкой самооценкой.
Межличностные проблемы (проблемы в отношениях: семейных, профессиональных, партнерских), трудности в коммуникации.
Проблемы, связанные с адаптацией к новым условиям (например, миграция, жизненные изменения).
Поддержка в личностном развитии.
Проблемы в школе, детском саду.
Другие эмоциональные и психологические проблемы.
Обо мне
Я родом из Беларуси, и, переехав в Польшу, я сама испытала процесс адаптации к жизни в чужом, незнакомом окружении и знаю, какие это большие вызовы для человека. Поэтому в настоящее время я помогаю детям и подросткам после эмиграции, поддерживая и сопровождая их в этом процессе.
В своей профессиональной практике я ставлю на построение отношений с клиентами, обеспечивая им чувство безопасности, эмоциональный комфорт, принятие и эмпатию. Я использую различные техники, включая релаксационные техники, особенно основанные на внимательности, а также когнитивно-поведенческий подход. Для меня является источником огромного удовлетворения возможность сопровождать моих клиентов в их личностном развитии, достигать хорошего самочувствия и поддерживать их в преодолении жизненных трудностей. Я провожу консультации как на польском, так и на русском языках.
• lęk
• depresja
• niska samoocena
• zaburzenia adaptacyjne
• zaburzenia nastroju
• autyzm u dzieci
• zespół Aspergera
• trudności w relacjach z innymi
• trudności szkolne
• ataki paniki
• trudności z wyrażaniem uczuć
• zaburzenia zachowania
• kłopoty ze snem
• lęk separacyjny
• okres dojrzewania u nastolatków
• stres
• samotność
• napady paniki
Ukończyłam studia magisterskie na kierunku psychologia na Uniwersytecie SWPS w Warszawie.
Obecnie jestem w trakcie 4-letniego szkolenia z psychoterapii poznawczo-behawioralnej w Szkole Psychoterapii Crescentia.
Posiadam ukończone szkolenie z Treningu Umiejętności Społecznych (TUS).
Ukończyłam szkolenie z systemu komunikacji alternatywnej PECS (ang. Picture Exchange Communication System), który ułatwia dzieciom nie komunikującym się werbalnie przekazanie tego, co w danej chwili się dzieje, co czują, jakie mają potrzeby.
Pracuję z dziećmi i młodzieżą w wieku od 7 do 17 roku życia. Mam ponad 4-letnie doświadczenie w pracy terapeutycznej. Pracowałam jako terapeuta zarówno z dziećmi o typowym rozwoju, jak i z tymi ze spektrum autyzmu. Doświadczenie zdobywałam, pracując w różnego typu placówkach: m.in. w przedszkolu terapeutycznym, przedszkolu integracyjnym, prowadząc TUS-y oraz indywidualne konsultacje z dziećmi i nastolatkami.
Dodatkowo, nabyłam cenne umiejętności w pracy z dorosłymi osobami w Ośrodku Integracji Społecznej, gdzie prowadziłam terapię zarówno indywidualną, jak i grupową. W trakcie pracy z dorosłymi pomagałam także osobom w pokonywaniu lęku, fobii społecznej i klaustrofobii.