Jestem psychologiem, diagnostą klinicznym oraz terapeutą. Pomagam swoim pacjentom na wielu płaszczyznach. Moja praca jest przede wszystkim moją pasją. Interesuje mnie drugi człowiek, jego historia, doświadczenia oraz to, z czym się zmaga. Dzięki temu patrzę na człowieka głębiej – bez oceniania – dostrzegając prawdziwą osobę.
Ukończyłam studia psychologiczne na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego oraz studia podyplomowe na Uniwersytecie SWPS – Diagnoza Psychologiczna w Praktyce Klinicznej.
Mam za sobą ponad 1000 godzin z pacjentami na sesjach. Pracuję holistycznie, terapia którą oferuję opiera się na indywidualnym podejściu oraz dokładnej analizie. Stosuję wiele narzędzi z różnych nurtów terapeutycznych, co pozwala na najlepsze dopasowanie do potrzeb pacjenta.
Zaburzenia dzieci i młodzieży – Obszar obejmujący problematykę rozwoju, dorastania oraz wychowania dziecka do 18 roku życia. Problem może dotyczyć dziecka lub całego systemu rodziny.
• doświadczenie traumy
• lęk separacyjny
• zaburzenia psychiczne
• zaburzenia snu
• dolegliwości psychosomatyczne
• myśli samobójcze
• agresja
• okres dojrzewania
• choroby przewlekłe
• trudności przystosowawcze
• trudności w nawiązywaniu relacji
• uzależnienia
• wsparcie okołorozwojowe
Zaburzenia nastroju i osobowości – Obszar obejmujący problematykę zaburzeń psychicznych i osobowości, który wpływa na zaburzone postrzeganie rzeczywistości i siebie. Pobudzenie lub osłabienie emocjonalne, zmienioną aktywność dnia codziennego
• zaburzenia afektywne jednobiegunowe (depresja/mania)
• zaburzenia afektywne dwubiegunowe (ChAD)
• zaburzenia osobowości
• schizofrenia
• psychozy
Zaburzenia lękowe / nerwicowe – Obszar zaburzeń psychicznych, których wspólnym mianownikiem jest stan lęku czy niepokoju. Zaburzenia lękowe często wykluczają z życia społecznego i codziennego funkcjonowania.
• zespół lęku uogólnionego (GAD)
• zespół lęku panicznego / napadowego
• zespół stresu pourazowego (PTSD)
• fobie
Zaburzenia neurorozwojowe – Obszar obejmujący zarówno całościowe zaburzenia rozwojowe, jak też zaburzenia neurorozwojowe, skupienia uwagi i koncentracji. Nie jest to choroba, którą się leczy, a styl zachowania, który wspiera się odpowiednimi oddziaływaniami
• ADD / ADHD
• Specyficzne zaburzenia uczenie się (np. dysleksja)
• niepełnosprawność intelektualna
• spektrum zaburzeń autystycznych (ASD)
Zaburzenia odżywiania – Obszar skupiony na zaburzeniach odżywiania się, jak również na diecie i zdrowym, służącym podejściu do żywienia. Obejmuje zarówno choroby wymagające interwencji specjalisty zdrowia psychicznego, jak i wsparcie oraz psychoedukację w temacie odżywiania się.
• Anoreksja
• Bulimia
• Kompulsywne objadanie się
• Zmiana nawyków żywieniowych
Kryzysy (w tym zdrowie seksualne) – Obszar ostrych, przejściowych zmian, które zakłócają stabilną równowagę psychiczną. Kryzys powstaje wtedy, gdy sytuacja przekracza możliwości i dotychczasowe strategie radzenia sobie. Przedłużający się kryzys, może prowadzić do zaburzeń i chorób psychicznych. Można wyróżnić kryzysy sytuacyjne, rozwojowe, egzystencjalne oraz środowiskowe.
• diagnoza (np. onkologiczna)
• Myśli autodestrukcyjne
• Aborcja
• żałoba
• utrata sensu życia
• zaburzenia tożsamości płciowej
• coming-out
Traumy – Obszar określający uraz psychiczny, wywołany przez nagłe i gwałtowne przeżycie, które zagraża życiu lub zdrowiu jednostki, a także wprowadza nie przewidywaną zmianę. Skutkiem traumy jest trudność w powrocie do poprzedniego funkcjonowania i reorganizacja życia.
• Doświadczenie przemocy
• nadużycia seksualne
• napaść
• poronienie
• próba samobójcza
• wypadek
• nagła zmiana sytuacji życiowej
Związki i relacje – Obszar trudności, które mogą się pojawić w dowolnej relacji, powodujące cierpienie psychiczne, Pracy może podlegać jedna osoba lub wszystkie będące w systemie.
• trudności w komunikacji
• problemy z bliskością
Uzależnienia – Obszar związany ze stałym przymusem i brakiem możliwości na zaprzestanie przyjmowania substancji lub wykonywania określonej czynności. Uzależnienie może dotyczyć każdej rzeczy i czynności, nad którymi traci się kontrolę.
• współuzależnienie
• zażywanie substancji
• inne uzależnienia
Rozwój osobisty – Obszar dotyczący naturalnej potrzeby każdego człowieka do rozwoju i zmiany. Nie musi wydarzyć się żadna kryzysowa czy traumatyczna sytuacja, aby ktoś chciał rozpocząć pracę nad sobą lub zwiększeniem świadomości na swój temat. Rozwój osobisty obejmuje zarówno pracę nad trudnościami, jak też rozwój zasobów, mocnych stron czy intuicji danej osoby.
• asertywność
• komunikacja
• odporność psychiczna
• praca z ciałem
• praca z emocjami
• praca ze stresem
• zaburzenia snu
CERTYFIKATY :
1. “Diagnostyka i terapia zaburzeń związanych z traumą – najnowsze wytyczne”
2. „ChAD w praktyce psychologa – diagnoza i terapia”
3. “Jak zbudować współpracę z rodzicami dziecka w diagnozie i terapii?”
4. „Diagnoza i terapia dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi”
5. “Niezbędnik psychologa w przedszkolu / szkole specjalnej. Psycholog w przedszkolu i szkole specjalnej – jak wspierać dzieci, rodziców i nauczycieli?”
6. ”Nieprawidłowo kształtująca się osobowość i inne wyzwania w pracy z młodzieżą”
7. “Dziecko lub nastolatek chce odebrać sobie życie – procedury reagowania dla psychologów, terapeutów i pedagogów”
8. “Zachowania autoagresywne u młodzieży – skuteczne techniki terapeutyczne”
9. “Zaburzenie pedofilne – profilaktyka przestępstw, terapia potencjalnych sprawców i pokrzywdzonych”
10. “Kryzys okołorozwodowy – interwencja i pomoc psychologiczna”
11. “Dysfunkcjonalne schematy DDA/DDD – jak zmieniać je w psychoterapii? Wytyczne i wskazówki dla terapeutów”
12. “Trauma rozwojowa – jak skutecznie pomóc dziecku, integrując założenia neurobiologii i współczesnej psychoterapii?”
13. „Borderline w praktyce psychoterapeuty – strategie pracy terapeutycznej i rola relacji terapeutycznej”
14. “Przemoc, wykluczenie rówieśnicze: jak pracować z dzieckiem i rodzicem?”
15. „Między kryzysem a zaburzeniem psychicznym – jak zrozumieć różnice i relacje między nimi?”
16. “DBT w terapii zaburzeń osobowości i trudności interpersonalnych – niezbędne techniki dla każdego psychologa i terapeuty”
17. “Terapeuta TUS I i II stopnia”