Psychiatra

Kto to jest Psychiatra

Psychiatra to osoba która ukończyła studia medyczne i ma uprawnienia do wystawiania recept i zwolnień lekarskich. Staje się lekarzem specjalistą po ukończeniu specjalizacji z dziedziny Psychiatrii, jako lekarz zajmuje się wyłącznie leczeniem farmakologicznym pacjentów i również pod tym kątem diagnozuje objawy chorób psychicznych.

Psychiatra nie ma uprawnień do prowadzenia psychoterapii aczkolwiek jest to możliwe jeśli dodatkowo ukończy szkołę terapeutyczną. Do lekarza psychiatry zgłaszamy się jak do lekarza internisty gdy niepokoją nas różne objawy i potrzebujemy diagnozy. Oprócz leczenia farmakologicznego lekarz psychiatra w różnych przypadkach może zalecić psychoterapię jako zalecane leczenie o efektach długotrwałych a farmakoterapię stosuje się wówczas wspomagająco.

Kiedy zgłosić się do psychiatry

Psychiatra jest lekarzem stąd jeśli odczuwamy wewnętrzną potrzebę konsultacji czy porady. Wizyta u psychiatry jest jak u lekarza internisty tyle że specjalizującym się w chorobach psychicznych. Wiele jest problemów które nie wykazują bezpośrednich objawów aczkolwiek sami odczuwamy że coś jest nie tak z naszym stanem psychicznym. Czasem objawy są nasilone i potrzebujemy natychmiastowej pomocy, wtedy należy niezwłocznie skontaktować się z psychiatrą. Im wcześniejsze rozpoznanie tym skuteczniejszy i szybszy powrót do zdrowia.

Co leczy psychiatra

Psychiatra zajmuje się diagnozą i leczeniem wielu zaburzeń psychicznych:

• Zaburzenia lękowe – lęki ogólne, napady lęków panicznych, ostre reakcje stresowe, fobie.

• Zaburzenia odżywania – obsesyjno kompulsywne objadanie się, bulimie, anoreksja.

• Zaburzenia psychosomatyczne- schizofernia, otępienia, uzależnienia, zaburzenia schizoaktywne.

• Zaburzenia nastroju – afektywne jednobiegunowe i dwubiegunowe

• Zaburzenia emcjonalne

• Zaburzenia wieku podeszłego

• Zaburzenia psychotyczne

Psychiatra tak jak każdego lekarza obowiązuje tajemnica lekarska.

Psychiatrzy również mają specjalizacje w zależności od wieku pacjenta, wyróżniamy psychiatra dla osób dorosłych i młodzieży od lat 18. Dla młodzieży poniżej tego wieku zajmuje się psychiatra dziecięcy który różni się od psychiatry dla dorosłych sposobem diagnozowania chorób psychicznych jak i dawkowania leków dostosowany do najmłodszych.

Nasza poradnia to miejsce z domową atmosferą gdzie odnajdziesz specjalistyczną pomoc i poznasz źródła swojego problemu. Dobry psychiatra to taki który pyta o wszystkie możliwe objawy gdy ty sam nie wiesz co dokładnie jest przyczyną twoich problemów, odczuwasz jednak wyraźny dyskomfort oraz spadek jakości i satysfakcji z życia. Psychiatra dba aby postawić precyzyjną diagnozę która jest podstawą do wprowadzenia skutecznego leczenia.

Psychiatra Targówek

Psychiatra Bemowo