Cześć ! Nazywam się Laura Żabińska i jestem psychologiem. Tytuł magistra zdobyłam na Uniwersytecie Warszawskim. Moim celem jest pomoc dzieciom w zrozumieniu i przezwyciężeniu trudności emocjonalnych oraz behawioralnych.
W swojej pracy skupiam się głównie na diagnozie, oraz wsparciu psychologicznym dzieci. Jako psycholog dziecięcy, moją misją jest dostarczanie skutecznych narzędzi i strategii, które pomagają dzieciom radzić sobie z wyzwaniami emocjonalnymi oraz poznawczymi. Jestem zaangażowana w tworzenie terapeutycznych planów dostosowanych do indywidualnych potrzeb każdego dziecka, aby mogły one osiągnąć swoje pełne potencjały.
W pracy jako psycholog dziecięcy kładę duży nacisk na rozwijanie empatii i zrozumienia dla perspektywy każdego dziecka. To pozwala mi lepiej zidentyfikować trudności oraz zaspokoić indywidualne potrzeby, co wpływa na skuteczność procesu terapeutycznego. Komunikacja odgrywa kluczową rolę, starając się dostosować do poziomu rozwoju dziecka, co sprawia, że proces terapeutyczny jest bardziej dostępny i efektywny. Bardzo istotnym elementem mojej pracy jest budowanie zaufania zarówno z dzieckiem, jak i jego rodzicami.
Stawiam na tworzenie bezpiecznej przestrzeni, gdzie dziecko czuje się akceptowane i zrozumiane. Dostosowuję strategie terapeutyczne do indywidualnych potrzeb i stylu rozwoju każdego dziecka, co ułatwia osiągnięcie pozytywnych rezultatów. Współpraca z rodzicami jest dla mnie niezmiernie ważna. Informowanie i angażowanie ich w proces terapeutyczny sprawia, że stają się oni integralną częścią wsparcia dla dziecka. Kreatywność w stosowaniu różnorodnych metod terapeutycznych dostosowanych do zainteresowań dziecka uważam za kluczową. Jednocześnie elastyczność w dostosowywaniu się do zmieniających się potrzeb i sytuacji terapeutycznych jest dla mnie naturalną częścią mojej pracy. W trakcie terapii stawiam na poszanowanie autonomii dziecka, dbając o uwzględnianie jego perspektywy i uczuć.
Cały proces wspieram także świadomą edukacją, śledząc nowości w dziedzinie psychologii dziecięcej i rozwijając swoje umiejętności terapeutyczne. Dążę do tworzenia pozytywnego i bezpiecznego środowiska terapeutycznego, które sprzyja rozwojowi i zdrowemu funkcjonowaniu dzieci.
W mojej codziennej pracy jako psycholog dziecięcy kieruję się szeregiem zasad i wartości, które uważam za kluczowe dla efektywnego wsparcia rozwoju dzieci. Zdobycie zaufania zarówno ze strony dziecka, jak i jego rodziców, uznaję za fundament mojej pracy. Tworzenie bezpiecznej przestrzeni, gdzie dziecko czuje się akceptowane i zrozumiane, to dla mnie priorytet. Dostosowanie strategii terapeutycznych do indywidualnych potrzeb każdego dziecka to kolejny ważny aspekt mojej pracy. Każde dziecko jest unikalne, dlatego elastyczność w dostosowywaniu się do jego specyficznych cech i rozwoju jest niezbędna. Kreatywność w stosowaniu różnorodnych metod terapeutycznych dostosowanych do zainteresowań dziecka jest dla mnie nieodłącznym elementem pracy. Jednocześnie utrzymuję elastyczność, dostosowując się do zmieniających się potrzeb i sytuacji terapeutycznych. Stały rozwój zawodowy to dla mnie priorytet. Śledzenie nowości w dziedzinie psychologii dziecięcej i doskonalenie umiejętności terapeutycznych to nieustanny proces, który umożliwia mi efektywnie wspierać dzieci w ich rozwoju. Wszystkie te wartości i zasady tworzą fundament mojej pracy jako psychologa dziecięcego, skierowanej na tworzenie pozytywnego środowiska terapeutycznego, sprzyjającego zdrowemu rozwojowi i funkcjonowaniu dzieci.
W trakcie mojej pracy jako psycholog dziecięcy przykładam szczególną uwagę do wielu kluczowych obszarów, które uznaję za istotne dla efektywnego wsparcia rozwoju dzieci. Przede wszystkim, skupiam się na obserwacji sygnałów emocjonalnych dzieci. To dla mnie fundamentalne źródło informacji, które pomaga zidentyfikować wszelkie trudności, jak również potrzeby, z którymi dziecko może się borykać. Reakcje emocjonalne są często bezpośrednią drogą do zrozumienia, co dzieje się wewnętrznie u malucha. Drugim istotnym aspektem jest analiza zachowań dziecka. Starannie obserwuję, jakie konkretne zachowania wykazuje, aby lepiej zrozumieć, w jaki sposób radzi sobie z różnymi sytuacjami oraz jakie mogą być źródła ewentualnych trudności. Komunikacja jest kluczowa podczas mojej pracy. Zwracam uwagę na to, w jaki sposób dziecko wyraża swoje myśli i uczucia, a także jakie są jego umiejętności komunikacyjne. To pozwala mi dostosować formę komunikacji do indywidualnych potrzeb każdego malucha. Niebagatelne znaczenie przywiązuję do kontekstu rodzinnego i społecznego, ponieważ są one kluczowe dla zrozumienia, w jakim otoczeniu rośnie dziecko i jakie czynniki mogą wpływać na jego rozwój.
Zaangażowałam się głęboko w nurt psychologiczny, który określam jako integracyjny, z elementami psychologii rozwoju. Taki wybór wynika z przekonania, że zrozumienie dziecka w jego kompleksowości wymaga połączenia różnorodnych perspektyw psychologicznych. Nurt, którym kieruje się u starszych dzieci i nastolatków to terapia poznawczo-behawioralna (CBT), która przede wszystkim jest skoncentrowana na rozwiązaniach. Dzięki temu, mogę pomagać identyfikować i modyfikować negatywne wzorce myślowe oraz zachowania, skierowując uwagę na konkretne strategie prowadzące do pozytywnych zmian.
lęk
depresja
niska samoocena
rozwód, rozstanie, rozpad związku
zaburzenia adaptacyjne
zaburzenia nastroju
zaburzenia osobowości
autyzm u dzieci
zespół Aspergera
ADHD u dzieci
problemy z koncentracją uwagi
trudności w relacjach z innymi
trudności szkolne
trudności z wyrażaniem uczuć
wybuchy agresji
DDA
DDD
zaburzenia zachowania
uzależnienia od substancji psychoaktywnych
uzależnienia behawioralne
PTSD (zaburzenia pourazowe)
lęk separacyjny
moczenie się,
konflikty rodzinne
okres dojrzewania u nastolatków
autoagresja
myśli samobójcze
stres
samotność
dotknięcie przemocą